wtorek, 10 grudnia 2013

Wycieczkowo - Porsche Museum -Czarno-bialo

Ostatnio chodzi mi po głowie pomysł, żeby zamieszczać informacje o jakichś fajnych, ciekawych miejscach, ponieważ my praktycznie co tydzień gdzieś wyruszamy, wiec czemu by nie podzielić się nimi z innymi? Może akurat przydadzą się komuś... Tak wiec zaczynam również blok tematyczny poświęcony zwiedzaniu (szczególnie z dziećmi) nowych miejsc - okolic Stuttgartu i regionu Zollern-Alb w Niemczech. Wybaczcie, ale nie mam obecnie polskiej klawiatury, wiec niektóre wyrazy nie są "spolszczone".

Jest to również drugi dzień wyzwania fotograficznego na blogu Uli z tematem Czarno-biały. Temat daje niekończące się możliwości. Tyle ich, ze nie wiadomo na którą się zdecydować. Tak wiec wybór padł na Porsche! A co! ;) 


No dobra, niestety nie moje. W niedziele byliśmy w Stuttgarcie zwiedzić Muzeum Porsche. (Regulamin u Uli pozwala na wstawianie fotografii nie starszych niż tydzień ;). Warto. Mimo, ze nie jestem fanka motoryzacji - podobało mi się. Duzo fajnych autek w przekroju czasowym i historycznym a nawet fizycznym. Podobała mi się elegancja i kultura personelu, wszystko na najwyższym poziomie. 
Kilka innych zdjęć:


Wśród eksponatów znajdziecie duże auta "normalnych" rozmiarów, jak i mniejsze, przypominające zabawki. Zobaczyć można także wyścigówki (mówiąc potocznie), motory, silniki, puchary itp.


W muzeum również jest program dla dzieci. Szczególnie ciekawa opcja dla grup przedszkolnych lub np. z okazji urodzin. Dzieci w zależności od grupy wiekowej maja okazje na  wycieczkę po muzeum wraz z przewodnikiem. Aby skorzystać z takich usług potrzebna jest wcześniejsza rezerwacja telefoniczna.
Dla indywidualnych osób są dostępne audio przewodniki (także w innych językach, niestety polskiego nie maja :/ ), również w wersji dla najmłodszych. 


Wnętrze muzeum jest bardzo nowoczesne. Sa tam ruchome schody, wiec jest to bardzo wygodne dla mam z małymi dziećmi. Eksponaty można obejrzeć z bliska, zajrzeć do środka, a nawet posłuchać "ryku" silników dzięki nowej technologii. Do niektórych można nawet wejść, aby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie :)


Kiedy zmęczy nas zwiedzanie, na koniec można udać się do malej kawiarni na kawę i ciasto ;) albo do sklepiku z pamiątkami (choć na moje oko ceny są trochę wygórowane).


Oczywiście modele w tym muzeum nie są wyłącznie czarne lub białe, ale chciałam zachować kolorystykę wyzwania. Zachęcam do odwiedzenia osobiście bądź na stronie internetowej. 

Pozdrawiam cieplutko
girlsa ;)


Dla zainteresowanych więcej informacji znajdziecie tu:


Porsche Museum

Porscheplatz 1 
D – 70435 Stuttgart-Zuffenhausen
E-Mail: info.museum@porsche.de

Godziny otwarcia:

Od wtorku do soboty
od 09:00 do 18:00 
Kasy zamykane są o godz. 17.00
Poniedziałki nieczynne
Ceny przystępne:
Dorośli: 8 EUR
Dzieci do 14 lat: bezpłatnie
więcej info tu:

4 komentarze:

  1. Mój syn ma kilka porszaków... gdzieś w pudełku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czarny garbusek - super :))) mam sentyment :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda jak zabaweczka :) Myślałam na początku, że to zabawka a nie auto prawdziwej wielkości :)
    Dwa ostatnie auta - piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie wszystkie auta są normalnych rozmiarów, a już na pewno wszystkie na powyższych zdjęciach. Nowiutkie z błyszczącym lakierem. Rożne kształty, kolory, ehh, bardzo ładne!

      Usuń