wtorek, 17 grudnia 2013

Od kuchni: Pop-Cakes


Jeszcze niedawno w modzie były muffinki na wszelkie sposoby, teraz Polskę podbijają Pop-Cake'sy  (albo Cake-Popsy) czyli ciasteczka-lizaki. Wypróbowałam także i powiem, ze są świetne pod względem łatwości wykonania, szybkości i smaczności ;) Moje dzieci miały problem z wyborem, bo każdy inny i każdego chciało się spróbować. Nawet mojemu Mezowi, który raczej nie jest za słodyczami bardzo się podobały i smakowały. 

A oto przepis:

Składniki na ok. 20 szt.

  • 400 g suchego, kruchego ciasta (mogą być tez herbatniki lub biszkopty)
  • 125 g serka mascarpone
  • 80 g nutelli lub masła orzechowego 
  • 200 g roztopionej czekolady do obtoczenia (ja użyłam białej i brązowej)
  • 1 łyżka oleju
  • kolorowe posypki
  • patyczki
1. Serek mascarpone wymieszać z nutella/ masłem orzechowym.
2. Pokruszyć ciasto do miseczki lub zetrzeć na tarce ciasteczka (możne to być ciasto babkowe, muffinkowe, czy inne kruche)
3. Połączyć masę powstałą w pkt. 1 z pokruszonym ciastem z pkt. 2 i stworzyć dużą kule. Zawinąć w folie spożywczą i chłodzić przez 15 min. w lodowce.
4. Wyjąć i odrywać ciasto formułując male kulki wielkości orzecha włoskiego. Ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (aby nie przywierały do blachy) i schłodzić w zamrażarce kolejne 15 min.
5. Czekoladę roztopić z 1 łyżką oleju w kąpieli wodnej. Przygotować patyczki, a kulki wyjąć z zamrażarki.
6. Końcówkę patyczka zanurzyć w czekoladzie i natychmiast wetknąć w środek kulki, wtedy lepiej będą się trzymały ciasta. 
7. Patyczek z ciasteczkowa kulka wetknąć w kawałek styropianu lub jakiś twardszy owoc, ja użyłam połówkę pomelo, można spróbować w jabłko, czy pomarańcza, (albo po prostu poukładać pop-cake'sy na blasze patyczkami do góry do wyschnięcia) i posypać posypka.

Można w ten sposób zrobić drobne upominki na święta dla najbliższych pakując każdy taki lizak w celofan czy dodając wstążeczkę.
Smacznego!

 girlsa ;)

1 komentarz: