piątek, 12 października 2012

Z serii - Od kuchni - ciasto jesienne z jabłkami i cynamonem


A oto drugi fajny przepis na jesienne ciasto z cynamonem. Od razu mówię, ze przepis ściągnęłam z jakiegoś bloga, ale teraz zupełnie nie pamiętam skąd, bo zapisałam sobie tylko przepis.

Oto przepis:

Jesienne ciasto z jabłkami i cynamonem


SKŁADNIKI:
1 1/2 szklanki mąki
1 szklanka cukru 
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
2 jajka
1/2 szklanki oleju 
łyżeczki ekstraktu z wanilii (ja dałam po prostu cukier waniliowy)
1 1/2 szklanki pokrojonych w male kawałki jabłek 
 1/2 szklanki orzechów (włoskiemigdały, laskowe- co lubicie)
1. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni, wyłożyć blachę papierem do pieczenia
2. Przesiać do miski (albo wymieszać trzepaczką do jajek po wsypaniu) wszystkie suche składniki
3. W drugiej misce roztrzepać jajka, aż się lekko spienią, dodać pozostałe mokre składniki
4. Wymieszać suche i mokre, dodać jabłka, ewentualnie orzechy, przełożyć do blachy
5. Piec ok. 40 min
Ja dodałam jeszcze odrobinę mleka, może ze 4 łyżki, ponieważ ciasto było strasznie sztywne i ciężko było mi je wymieszać. Zastanawiałam się, jak mam je przenieść na blachę. A w ogóle to przez pomyłkę dałam jedno jajko więcej. Ale mimo wszystko ciasto pyszne, jestem zachwycona! Poleca i Smacznego! ;)

A oto efekt: 

Pewnie zastanawiacie się co to za ludziki z tyłu... ;] A to efekt uboczny czyli pozostałości po   wykorzystanych w poprzednim cieście tabliczkach czekolady - sreberkach :) A zrobiłam je, żeby dzieci mi "aż tak ambitnie" nie pomagały przy robieniu ciast ;) No i zadziałało. One bawiły się w rodzinkę a ja dokończyłam pichcenie. 



Pozdrawiam Was cieplutko w ten zimny ale słoneczny dzień ;)

1 komentarz: